Kompresor klimatizace

pro úspěšnou reklamaci kompresoru klimatizace je vyžadováno, aby byla dodána kopie dokladu za opravu, ze které je jasně patrné, že výměna kompresoru klimatizace byla provedena následujícím způsobem:

  • Výměna vysoušeče
  • Výměna všech použitých částí (expanzní tryska, expanzní venti atd.)
  • Vypláchnutí / vyčištění všech částí, které nebyly vyměněny, aby nedošlo k poškození nového kompresoru

  • Doplnění odpovídajícího množství předepsaného oleje

Někdy bývá kompresor dodán bez oleje. V takovém případě je před instalací nutné doplnit chybějící množství. Opravy systému klimatizace může provádět pouze osoba k tomu proškolená a musí postupovat dle pokynů výrobce vozidla.

Pokud nemůžete kompresor vrátit zazátkovaný (pro posouzení zbytkového oleje), je nutné provést kontrolu množství a typu oleje a tyto informace doložit.

V případě reklamace musí být veškeré procesy spojené s výměnou kompresoru (součástí, práce) zdokumentovány na konečném dokladu, který je nutné doložit.

 

Filtr pevných částic (DPF filtr)

pro úspěšnou reklamaci DPF filtru je nutné doložit následující:

  • výpis z diagnostiky

  • kopii velkého technického průkazu vozu, kde bylo DPF použito
  • informace o montáži DPF (adresa servisu, datum montáže a demontáže, stav km při montáži a při demontáži
  • všechny doklady a faktury

Později dodané podklady již není možné zúčtovat. Bez výše uvedených podkladů není možné posoudit oprávněnost reklamace.

Elektrické součásti (čidla apod.)

V případě závady na elektrických součástech vozidla je nutné vždy přiložit kopii technického průkazu a chybový výpis diagnostiky. Výpis z diagnostiky je požadován na veškeré elektronické díly (váhy vzduchu, EGR, AGR, lambda sondy, škrtící klapky, OE díly, snímače tlaku kola atd).

Záruka na akumulátory a baterie

Občanský zákoník stanovuje, že kupující je oprávněn reklamovat vady, které se u spotřebního zboží vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od koupě produktu. Tento paragraf se však nevztahuje na životnost baterií a akumulátorů. Snižování kapacity totiž není vadou, ale přirozenou vlastností baterie. Vzhledem k tomu, že k opotřebení dochází při běžném používání zboží, záruku lze uplatnit pouze při poškození baterie. Životnost baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, ale i se způsobem nabíjení, vybíjení a uskladnění. Proto se používá paušální doba životnosti 6 měsíců. Jedná se ale o životnost baterie nikoli o její záruční dobu! Záruční dobu ovšem nelze zaměňovat za životnost výrobku.